Prinsjesdagontbijt





Afgelopen Prinsjesdag was ik al om half acht (!!!) present
in de Zutphense Burgerzaal bij het Prinsjesdagontbijt. 
Historicus Rob de wijk hield een weinig bemoedigende lezing
over de toestand in Nederland, Europa en wereldwijd.
Dat was niet niks zo op de vroege ochtend. 

Ik moest (even terzijde) overigens ineens denken aan een klasgenoot op de middelbare school die vertelde dat ze thuis altijd naar de radio luisterden naar 'De toestand in de wereld!' van G.B.J. Hilterman als ze 's middags aan het toetje van de warme maaltijd zaten. Dat resulteerde erin dat hij als hij de stem van Hilterman hoorde steevast zin kreeg in vanillevla.  

Na de lezing was er de verkiezing van het beste initiatief om de lokale werkgelegenheid te stimuleren. Daardoor eindigde de bijeenkomst toch weer wat positiever. En dat allemaal in die prachtige oude zaal met de eeuwenoude balken.



 Toen ik om elf uur weer naar buiten stapte zag ik links naast het stadhuis weer de 
levensgrote affiche van het nieuwe museum waar ook onze dochters en mijn broer, 
(toen ze twintig jaar jonger waren...) levensgroot op staan.
Ik schreef er eerder over in dit bericht: Bekende foto!

Het blijft leuk die meisjes te zien op die mooie plek tegen het museum,
op het plein tussen het Stadhuis, de koninginnenboom en de Walburgkerk. 








De affiche zal er binnenkort wel af gaan denk ik gezien de datum.
Deze foto (nog iets groter/breder) hing binnen in het museum.
Misschien kan ik vragen of ik de foto mag hebben??
Leuk voor in onze gang!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten