Helpen met de verkiezingen!




Pas kreeg ik dit formulier met de post.
 Ik had me opgegeven om op het stembureau mee te helpen 
op 15 maart bij de Tweede Kamer verkiezingen.  
Ik vind het er namelijk altijd heel gezellig uitzien als ik zelf ga stemmen.
En met alle rumoerige tijden waar onze democratie onder druk staat,
wil ik graag mijn eigen kleine steentje bijdragen.
Kan ik misschien her en der nog een stem-adviesje geven...
 (Grapje, ik weet best wel dat dat niet kan!)

Ik krijg nu een heuse training op het stadhuis.
En heb al veel info gekregen, vooral over het tellen van de stemmen,
met formulieren en stapels en voorkeurstemmen en hertellen enzovoort....
Dat lijkt me nu gewoonweg heerlijk om te doen!
De opruimcoach in mij - die graag ordelijk werkt - komt vast helemaal aan bod.

Maar ja, voorlopig ben ik reservelid; 
Ik kom dus pas in actie als andere mensen moeten afhaken.
Dat kon nog wel eens; het is tenslotte nog midden in het griepseizoen.

PS Ik wist dat ook niet, maar voor een dag meehelpen krijg je 130 euro.
Als reservelid krijg ik 50 euro, mits ik de training volg.
Daar ging het me niet om, maar is wel leuk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten