Koekoeksklokken



Mijn schoonouders hadden in het trappenhuis een koekoeksklok. 
Met een koekoek die vrolijk koekoekte op de hele uren. 
Onze dochters vonden het toen ze peuters waren een beetje eng, maar later toch ook wel heel leuk. 
Zo leuk zelfs, dat toen opa en oma naar een serviceflat verhuisden en de klok hadden weggedaan, ze het jammer vonden. 
Dan hadden zij hem ook wel willen hebben. En anders ik ook wel!
Het was ongeveer zo'n klok:


In 'ons' vakantie huisje op Vlieland hangt deze vrolijke gehaakte koekoeksklok in de keuken. 
En deze koekoeksklok met een koe, die boe roept vind ik ook geestig.  

Maar toen ik laatst googlede op koekoeksklok 
kwam ik ook hele strakke, design exemplaren tegen: 


   


Beste aardig allemaal, maar een echte originele koekoeksklok blijft natuurlijk het allerleukste. 
Wie nog zo'n oud werkend exemplaar heeft en hem kwijt wil:
Ik houd me graag aanbevolen en ga hem dan vast heel vrolijk pimpen!



4 opmerkingen:

  1. Ik ga er binnenkort zelf een maken: vogelhuisje, klokje erop bevestigen, nepvogeltje op het stokje, gewichten van pompons of kralen. Die zag ik ooit ergens, zo leuk! Maar ja, ik denk dat ik dan zelf koekoek moet roepen op de hele uren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superleuk idee! Mail me een foto als hij klaar is. Kan ik hem hier plaatsen. Misschien is het ook leuk om er nog een lampje in te maken ook! En inderdaad, dat koekkoek roepen doen we dan zelf maar. Je kunt niet alles hebben! Fijne dag, Jacquelien

      Verwijderen
  2. Wat heb je toch elke keer leuke onderwerpen! Ik had een heel lieve tante, naar wie ik ook vernoemd ben. Mijn oom had altijd wat met meganische dingen, o.a. klokken. Er hing minstens een koekoeksklok in hun huis. Mijn tante kreeg daardoor de naam "Tante Koekoek" en dat is haar leven zo gebleven. Ons toen zoontje was en is ook heel technisch aangelegd. Ooit heeft een eigenaar van een klokkenzaak voor hem alle koekoeksklokken laten zingen. Zijn gezichtje was een foto waard. Hartelijke groeten, C

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam zojuist een nieuwe webshop tegen die moderne en authentieke koekoeksklokken aanbiedt, zelfs koekoeksklokken met een mechanisch uurwerk!

    https://www.koekoeksklokonline.nl/

    BeantwoordenVerwijderen