Dochter veilig in Nice




Gisteren, 's morgens heel vroeg 
kreeg ik van onze jongste dochter een sms-je: 
'Er komt veel naar nieuws uit Nice. 
Ik wil je even laten weten dat wij er niet bij in de buurt waren: we zijn veilig!'

Toen pas zag ik het verschrikkelijke nieuws.
En toen kreeg ik achteraf de bibbers, was er de hele dag van slag van. 
Hoe makkelijk had ze daar op die boulevard tussen al die mensen kunnen staan, 
die op die feestelijke dag - 14 juli - naar het vuurwerk hadden gekeken.

Onze dochter en haar vriend waren door zijn ouders uitgenodigd om 
samen met zijn zussen, zwagers en kroost een week vakantie te vieren in Nice. 
Ik had foto's gezien van een mooi, groot terras met in de verte uitzicht op zee.
 Ik had nog ge-appt: 'Wij zijn helemaal niet jaloers!'

En nu wilde ik alleen maar dat ze gewoon thuis was.
Waar het bijna elke dag regent.
Geen terras met uitzicht op zee.
Maar gewoon even in mijn armen.

Zondag is ze weer in Nederland.
Ik kan niet wachten.
Mijn hart huilt om alle mensen 
voor wie het leven nooit meer hetzelfde zal zijn.



1 opmerking:

  1. Jacquelien, wat heerlijk dat je dochter veilig is! Ik begrijp goed dat je wil dat ze thuis zou zijn.
    Vreselijk voor alle mensen die een geliefd iemand hebben verloren. Sterkte. Carola

    BeantwoordenVerwijderen