Een kinderslaapkamer delen!


Onze dochters hebben tot de oudste twaalf was hun slaapkamer gedeeld.
Naar volle tevredenheid, ze vonden het reuze gezellig.
Hieronder heb ik inspirerende foto's van gedeelde slaapkamers verzameld.

De bedjes naast elkaar, ieder in een eigen kleur.

Hier ook naast elkaar gescheiden door een kast of een gordijn
met voor elke kind een eigen kleur muur en beddengoed.

 Een gedeelde zolder met een klein stukje muur ertussen en ieder een eigen kleurenschema.

De losstaande bedden haaks op elkaar in de hoeken 
of gekoppeld in de hoek met de hoofdeinden bij elkaar.

In de lengte tegen de muur geplaatst met de voeteneinden tegen elkaar.

Ook leuk: vrijstaand met de hoofdeinden gekoppeld.
  
En dan kunnen we natuurlijk nog stapelen:
Vrijstaand met een eigen veilig 'huisje' of traditioneel met nissen en een leuke trapboom.

Gestapeld slapen kan (als het hoog genoeg is) ook met zijn drietjes.

Dit is ook een mooie, rustige oplossing.

Leuk voor een vierling!  
De rechtse oplossing heeft een vaste trap in het midden, de linker een leuk kleurenschema.

Op vakantie kun je zelfs met zijn zessen gestapeld slapen.
Dat gaat meer richting slaapzaal, maar hoe gezellig was dat toch vroeger!



2 opmerkingen:

  1. Leuke kamers heb je verzameld.
    Wij sliepen vroeger met z'n drieën op een kamer en voor die tijd hadden we een leuke kamer met een een persoonsbed voor mijn oudste zus, en voor mijn jongste zus en mij een tweepersoons opklapbed.
    We hadden een rotan zitje en een mooie, door mijn vader zelfgemaakte kast op onze kamer.
    Elke ochtend maakte mijn moeder onze bedden op en klapte ze ons bed op, en zette de stoeltjes weer mooi op hun plek, en s'avonds zette ze de stooltjes in een rij en ging het bed weer naar beneden.
    Veel extra werk voor haar maar we hebben altijd met veel plezier op onze kamer gespeeld.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke voorbeeldjes van slaapkamers heb je. Ik vond het ook erg moeilijk om hun slaapkamer in te richten, omdat mijn zoon en dochter eerst hun kamer moesten delen. Maar ieder zijn meubeltjes en zijn eigen kleurtje en toen ging het vrij gemakkelijk. Ook hebben ze ieder hun eigen
    speelgoedkist, zodat niet door de wat wordt gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen