Gehaakte gordijntjes



Op pinterest kwam ik dit plaatje tegen met al die gehaakte gordijntjes.
Zo oud-hollands-ouderwets als je je maar kunt voorstellen...

Tot ik me realiseerde dat ik zelf ook driftig gordijntjes heb zitten haken 
- uit de Ariadne - toen ik ging studeren aan de kunstacademie,
en in een klein, oud en gezellig huisje in een steegje kwam te wonen.

Waar we overigens al het houtwerk donkerbruin schilderden, 
en het gevoel hadden daarmee echt hip & happening te zijn.
Maar dat was ook in de tijd van de zitkuilen, verlaagde plafonds, 
de schrootjes, de oranje keukens (met een bar) en olijfgroen sanitair! 



3 opmerkingen:

  1. en kastrandjes...........

    soms zie ik ze onderweg, hangend voor het raam vaak van een oude boerderij...
    zo leuk.....

    je weet dan bijna wat daar voor mensen wonen......

    nostalgie, warm huislijk en gezellig....

    leuk Jacquelien..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat had ik dus ook toen ik op mijzelf ging wonen: alles donkerbruin, voor de ramen zelfgehaakte gordijntjes, gehaakte kastrandjes en een zelfgehaakt kleed over de tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons boerenhuisje hangen de gehaakte valletjes ook nog voor de ramen.mijn schoonmoeder heeft ze 30jaar geleden gehaakt en vallen nu bijna uit elkaar.
    samen met onze Martin Visserbank(50j)vormen ze onze woonomgeving. en het hoort bij ons.Groet,Anneke*

    BeantwoordenVerwijderen