Uitdaging!



Gisteren ben ik mooi voor het blok gezet.
Ik zocht al een paar weken naar een leuke manier om mijn man Wim 
te bedanken voor al zijn hulp nadat ik mijn enkel brak in november. 
Zo vroeg ik hem gisteren of ik hij het leuk zou vinden om mee te gaan 
met een excursie voor vogelaars op de Oostvaardersplassen.

Toe zei hij dat hij iets wist waar ik hem heel veel plezier mee zou kunnen doen!
'Als het je nu zou lukken om voor 1 januari 2017 onder de 80 kilo te zijn?'

Ik sta niet vaak met mijn mond vol tanden, maar nu zat ik hem sprakeloos aan te kijken.
Wat een uitdaging!
En wat een goed idee. 
Natuurlijk heb ik al vaal vaker geprobeerd wat kilo's kwijt te raken.
En dat lukte vaak ook best.
Maar om ze eraf te houden werd door de jaren heen steeds lastiger.
En nu met bijna twee maanden bijna geen beweging was ik toch weer aangekomen.

Natuurlijk weet ik best wat ik zou moeten doen:
Bewegen, bewegen en nog eens bewegen.
En niet elke dag een glaasje wijn.
En minder zout / pittig eten.
En meer slapen.
En iets anders doen dan lekker eten (als beloning) als ik iets moeilijks heb gedaan.

Voor mijn gezondheid zou het echt beter zijn als ik af zou vallen.
Mijn moeder heeft suikerziekte en mijn gewrichten hebben te lijden onder de kilo's. 
Maar nu heb ik als motivatie erbij dat ik hiermee iets terug kan doen voor Wim.
En hij heeft het slim aangepakt door er een uitdagend jaarproject van te maken;
En inderdaad, hij heeft beet, het zou mijn eer te na zijn om het niet te halen.
Ik ga heel erg mijn best doen om in 2016 elke maand een kilo kwijt te raken.

PS Ik heb op Facebook gevraagd of ik van iemand een hometrainer kan lenen,
en jawel hoor ik kreeg er een aangeboden. 
Dat is alvast stap 1!
Ik houd jullie op de hoogte!

Wat heb ik toch een fijne man!



3 opmerkingen:

  1. Oh, wat lief! Ik wil ook een man die mij bemoedigt om af te vallen ;-()

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap, Jacqueline, dat jij het zo positief opvat en je niet aangevallen voelt! Natuurlijk bedoelt je man het goed, maar het positief ontvangen vind ik een groot compliment voor jou! Dat is de eerste (belangrijke) stap.
    groet
    Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met het afvallen!! En knap dat je zo'n vraag/opmerking positief opvat. Maar jij kent je man natuurlijk en weet hoe het bedoeld is!

    BeantwoordenVerwijderen