Succes story: Alles opgeruimd!

    
        
      Gisteren kreeg ik het huiswerk binnen van les 24 - dat is de laatste les - van een Vlaamse deelneemster aan de thuisstudie: 'Opgeruimd wonen!'

Ik heb haar gevraagd of ik een deel van dat huiswerk hier op mijn blog mocht zetten. 
Dat mocht!

De vraag was om een lijstje te maken van alle goed gelukte opruimacties.
Dit was het antwoord op die vraag:

'Ik weet niet waar ik moet beginnen. Er is een groot verschil met hoe het in het begin was en hoe het er nu uitziet. Maar ik zal toch mijn best doen om een lijstje te maken':

1.       Ik ben niet meer gestruikeld over troep / kabels en momenteel 0 blauwe               plekken. Dat vind ik al een hele goede zaak.
2.       Ik heb meer ruimte om te bewegen.
3.       Al de kleding is netjes opgeruimd.
4.       Er is geen berg was meer.
5.       Er is geen berg strijk meer.
6.       Ik kan mijn vloer terug zien.
7.       Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik ben niet meer ziek                     geweest. Normaal heb ik regelmatig een verkoudheid.
8.       Ik moet niet meer eindeloos liggen zoeken naar mijn spullen. En ik speelde           zo dagelijks wel meerdere dingen kwijt.
9.       Ik heb al verschillende mensen kunnen uitnodigen zonder mij te schamen.
10.     Ik heb de zin: ‘let maar niet op rommel’ geen enkele keer meer moeten                 zeggen.
11.     Omdat ik voor het bedrijf vooral de administratie en de boekhouding doe en           het zo opgeruimd is, is het al veel minder stresserend om te werken.
12.     Ik heb een schoonmaakroutine opgebouwd: dagelijks een kwartiertje, één             keer per week meer in detail en dan ongeveer een uurtje, één keer per                 maand hele grote klussen en dat kost me ongeveer twee uurtjes.
13.     Ik voel me steeds meer thuis.
14.     Ik heb minder stress.
15.     Ik voel me minder moe.
16.     Ik heb veel meer energie.
17.     Ik ruim altijd op als ik iets vuil maak of ik heb iets gebruikt.
18.     Ik maak me minder druk om die gigantische to-do lijstjes, want die zijn                 allemaal netjes afgewerkt en ik probeer dagelijks een drietal belangrijke               dingen te doen (als die er zijn).
19.     Ik wordt zo blij als ik mijn boeken zo mooi opgeruimd zie.
20.     Altijd zo’n propere keuken, badkamer, woonkamer, slaapkamer…
21.     De woonkamer is zo gezellig.
22.     Ik heb meer tijd om boeken te lezen.
23.     Ik heb veel meer tijd.
24.     Ik heb geen ruzie meer met mijn man om de rommel. Ook een topper. 
25.     Mijn man heeft zelfs een extra taakje op zich genomen, namelijk de was               ophangen. Het is nog niet veel, maar het is een begin.
26.     Het is zo aangenaam om te koken in mijn keuken nu.
27.     Het is leuk om zo’n goed overzicht te hebben van alles wat ik nog in huis             heb. (voeding, badproducten).
28.     Ik heb al veel minder rommel (= onnodige spullen).
29.     Ik heb al veel minder rommel aangekocht.
30.     Ik heb al heel veel geld bespaard.
31.     Doordat ik zoveel geld heb bespaard, kunnen we dit jaar misschien wel op          vakantie. Ook heel leuk. 
32.     Ik kan al veel beter porties inschatten.
33.     Er is al veel minder voedsel in de vuilbak beland.
34.     Door de betere porties, ben ik ook al wat gewicht verloren. Dubbel top. 
35.     Mijn man ruimt zijn eigen bureau op als hij klaar is met werken.
36.     Die tijdschriften stapelen niet meer zo op.
37.     Ik heb ook besloten enkele tijdschriftenabonnementen op te zeggen.
38.     Ik voel dat ik alles beter kan organiseren.
39.     Ik raak minder snel geïrriteerd.
40.     Ik slaap veel beter.
41.     Ik kan me beter concentreren.
42.     Alle spullen liggen in de kasten en niet meer erbuiten
43.     Er is geen enkele verhuisdoos die ik nog moet uitpakken.
44.     Ik moet geen meubels meer ineensteken.
45.     Ik kan zonder moeite onnodige spullen wegdoen.
46.     Ik durf nee te zeggen tegen onnodige spullen in de winkel.
47.     Ik voel me gelukkiger.
48.     Ik voel me meer ontspannen.
49.     Deze cursus was gewoon super leuk.
50.     Ik zit boordevol ideeën door deze cursus, als we naar een huisje verhuizen,         weet ik precies wat te doen nu, zonder rommel.
51.     Mijn appartementje ziet er dankzij het harde werk, en uw goede lessen en             tips, helemaal opgeruimd uit. 
    Ik ben trots op mezelf, dat verdient een schouderklopje.

                Ik zou er nog kunnen bedenken, maar dan ben ik morgen nog bezig…

                

                 Natuurlijk werd dit huiswerk beloond met een                          dikke tien.
                
                 En voor mij is dit de kroon op mijn werk! 

                 Mijn jaar kon niet beter beginnen!

                 



                Wie ook wel graag zo ontspannen en opgeruimd wil leren wonen kan                                   hier alle informatie daarover vinden. U bent van harte welkom!


2 opmerkingen:

  1. GROOT compliment aan de cursiste maar ook aan jou Jacquelien! Mijn dag zou ook een gouden randje hebben na het lezen van deze lijst. Ik beschouw mezelf al als ordelijk en netjes en daarom kan ik dit extra waarderen, en een paar punten hebben mij ook zeker geinspireerd! Groetjes uit Zuid-Afrika!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hulde voor beiden!
    groetjes Linde

    BeantwoordenVerwijderen