Zelf gehaakte sprei...

 
 
Dit voorjaar verhuisde onze jongste dochter.
Haar vier-persoonsbank verhuisde niet mee.
En de grand foulard (mooi woord voor gehaakte deken)
die ik ooit voor die bank had gemaakt dus ook niet.
Door het vreemde formaat was die onbruikbaar geworden.
Of ik daar niet even wat anders van kon maken? 
 
De oorspronkelijke deken was 7 x 13 = 91 lapjes.
Na enig puzzelen heb ik hem vermaakt tot 9 x 10 = 90 lapjes.
Ik had er precies eentje over. Het is een sprei geworden.
Hier ligt hij over ons bed van 160 X 200 cm en dat past prima.
Ons gekleurde dekbedovertrek schijnt er een ietsje doorheen.
Met de witte overtrekken van onze dochter is dat niet het geval.
In het midden zijn de blokken om en om wit en gebroken wit.
De randen hebben steeds om en om een gekleurde rand.
Alleen aan het voeteneind is dat nu niet meer zo,
maar dat vond onze dochter helemaal geen punt.
 
 

 

 
Nu vraag ik me allen af waar ik toen - ooit - 
de tijd vandaan heb gehaald om deze deken te haken.
Wat een klus...
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten