Meten is weten!

 
 
Voor de on-line thuisstudie 'Interieurontwerpen', die ik aan het schrijven ben ,
had ik het boekje 'De menselijke maat' van Haak nodig,
dat sinds mijn studietijd gewoon altijd in mijn boekenkast staat.
Behalve nu, want het is nergens te vinden.
Er staat me iets van bij dat ik het had uitgeleend, maar aan wie?
Gelukkig kon ik het boekje via Bol.com tweedehands aanschaffen,
alhoewel zonder de vertrouwde rode cover, maar in het oranje.
 
In dit boekje staan van allerlei activiteiten en spullen de benodigde maten genoteerd.
Tijdens mijn studie hoorde je soms over de tekentafels de vraag:
Hoe breed moet een garage eigenlijk zijn? 
Hoe lang is een fiets?
Hoe hoog mag een bovenkastje zijn?
 
In dit boekje worden begrippen gehanteerd als
plaatsingsruimte, gebruiksruimte, circulatieruimte.
 
En hoe makkelijk je je daar in kunt vergissen blijkt wel
als je tijdens een verhuizing met kast en al vast komt te zitten in het trappenhuis,
als dat geplande ligbad helemaal niet in die nieuwe badkamer op zolder
kan komen zonder het dak open te breken,
en als een klep van een vaatwasser niet helemaal open kan
omdat er een radiator net iets te dichtbij geplaatst is.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten