Tjaa, toch maar gewoon verder....

 
 




 
Met al dat verschrikkelijke nieuws van de laatste dagen
in de Oekraine en Gaza
heb ik me serieus afgevraagd of ik geen blog-stop moest inlassen.
 
Wat heb je aan die gezellige en vrolijke berichtjes
als er tegelijk zulk schokkend heftig verdriet heerst?
Ik schrok ook van mijn eigen gevoelens van onmacht en woede.
 
Mede daarom heb ik besloten gewoon verder te gaan.
Al is het maar ter afleiding.
Maar vooral ook omdat de wereld er ook niet beter van wordt
als ik stop met iets wat (voor mij) het leven een beetje mooier maakt.
 
Voor mij is mijn blog een plek waar ik dingen deel die voor mij belangrijk zijn:
creativiteit, ambachtelijkheid, vriendschap, schoonheid, vrolijkheid, kleur...
 
En daarmee hoop ik anderen te inspireren.
Vandaar dat ik - ook op deze dag - vrolijke plaatjes deel waarmee ik wil laten zien
hoe je met gewone dingetjes jouw eigen woonwereld een beetje kunt opleuken.
 
Ik wens iedereen een mooie dag vandaag,
in nabijheid van alles wat jullie lief is in de wereld....  
 
Diegenen die met een groot gemis moeten leven
wens ik heel veel liefde en alle sterkte van de wereld toe! 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Het is natuurlijk verschrikkelijk nieuws. Maar door alle media berichten lijkt het of je al het leed van de wereld moet dragen. En dat gaat me te ver..
    Ik vind dat de media best wat minder mag berichten want ze brengen het op zo'n manier dat ik me kan voorstellen dat mensen depresief worden van alle onrecht in de wereld. En dat lijkt me niet de bedoeling. Dus ga vooral door. Leuke dingen moeten er ook zijn, anders ga je eraan onderdoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben blij dat jij tenminste wel stilstaat bij wat er gebeurd is. Een heel gezin uit de straat van mijn zus is omgekomen, de zoon was een vriend van mijn neef. Ik vind niet dat de media teveel aandacht besteden aan deze ramp, wij zaten de hele dag met de televisie aan.


    Natuurlijk is het goed om toch te genieten van alle leuke dingen en te proberen afleiding te zoeken, maar blijken van medeleven doen zeker goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de mooie dingen! Ik heb er nu meer dan ooit behoefte aan..... En toch: dit raakt de mensen in Nederland (en andere landen waaruit passagiers afkomstig zijn), maar in Syrië, Oekraïne, de Gazastrook, is dit altijd de dagelijkse realiteit.

    BeantwoordenVerwijderen